10 sept.

Dålig på att uppdatera här. Jag ska skärpa mig!

Igår har jag lagat köttsoppa och ätit världens godaste äppelpaj. Jo, de är sant. Jag som inte egentligen gillar äpple i någon form av bulla/paj osv. Men Moa gjorde en jätte god äppelpaj, den smakade mumselimums! Idag har jag varit i skolan och sen ätit på frasses med Moa & Nellie. Huff, jag som funderade på att bli nyttig. nåväl. Ikväll ska jag träna Saga tsm med några av hennes syskon, sen ska vi trimma dom lite inför söndagen. Vi ska vara med på en inoff utställning i Gällivare då. Ska bli roligt att testa på :). Fick nyss ett sms av Brittis att bäddarna har kommit som vi beställt. Längtar till att få se den, jag som tjatat o tjatat om en rosa. Hoppas den är fin!

Sally & Joel är på älgjakt. Hade gått jätte bra nu första passet. En annan i laget hade skjutit en tjur. Så Sally hade fått nosa på den innan slakten. Hon hade skällt fast den och varit riktigt tuff. Bra det! Kanske blir en jakthund av lilla Sally ändå. Jag kände verkligen avundsjuka när jag klev upp imorse och tittade på klockan, 06.20, då var Joel redan ute i skogen och smög. Jag hade gärna bytt plats med honom istället för att åka till skolan. Nåväl, nästa år då jäklar! Tycker det är roligt att bara gå brevid och knata i skogen.


Nu ska jag ta o plocka lite här hemma. Vet inte vars jag ska börja...

/Emmelie

Lite mobilbilder:


Nellie & Saga på promenad. 5/9-09


Utställning i Norge. Jag köpte mig en nummerlappshållare med en flat på såklart :).


Inhandlade lite godsaker när jag kommit hem från Norge. Höll mig vaken till kl 22. sen orkade jag inte mer :P.


Saga i hallen idag.


uppdatering;

Saga i sin och Sallys nya bädd!

Kommentarer
Postat av: Brittis

Wow ser ju superfin ut den rosa bädden..mina hundar är avis..för dom har bara två gråa och en grön samt en brun:))..dom protesterar och tycker det är töntiga färger:))

2009-09-10 @ 20:51:11
URL: http://www.calebris.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0