hunden

hunden - våran allra bästa vän. med våran menar jag såklart människans. hur less och arg du än är en dag så förändras allt när du låser upp dörren och möter två superglada hundar som bara är toklyckliga att matte kommit hem. en hund kan konsten att charma oss. en hund är en familjemedlem. den sover i sängen med oss, den finns alltid troget vid ens sida (förutom när Sallan har knäck i lurarna och springer åt ett annat håll :P). jag hade aldrig kunnat tänka mig hur de skulle vara utan hund. har alltid funnits hundar runt omkring mig, maries Odde bodde hos oss jämt och ständigt. jag bäddade madrass på golvet och sov alltid med honom. tränade hela dagarna. mestadels gjorde jag agilitybanor. en hund kan verkligen sprida massor med glädje.

småsaker, som när jag står och borstar tänderna och gör mig redo för sängen. så ligger Saga vid mina fötter eller sitter snällt och väntar på att jag ska bli klar så vi kan krypa ner under täcket. saker som när Sallan ska sitta i famnen och glo ut genom fönstret och blåsa i ens hår. en hund är så mycket mer än bara en hund - det är en bästa vän, en familjemedlem och din trognaste kamrat !

när man måste torka spya mitt i natten eller gå ut o rasta vovvarna i -30 grader är sådant man kanske inte alltid tkr är så himla roligt. men sånt kommer man inte ihåg. du minns bara alla era äventyr tsm, när ni ligger och myser på kvällarna och du värmer dina fossingar i vovvens päls, när du kommer hem och möts av glädje, när ni tränat tsm och det gått riktigt bra och när ni varit ute med skotern en hel dag och grillat korv och myser framför en brasa. hundar ger oss så himla mycket här i livet och i vardagen. en hund dömer dig aldrig. en hund har inga fördomar. hundar är ganska imponerande djur, inte sant?

hundar är livet, har jag inte rätt?


t.v älskade Odde.


Sally & Saga


Sally & husse.


matte & Saga.


nu ska jag göra mig mackor o fixa lite te. sen ska jag mysa ner mig i soffan med mina dogs och bara njuuuuta!
/Emmelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0