sammanfattning från detta år, fast ännu är det ju några dagar kvar av 2009.

här kommer en sammanfattning av detta år, 2009. Än är inte året slut, men jag får sammanfatta det som skett resten av året. 2009 har varit en tufft år för mig på många sätt. Absolut inget lätt år. Saga har flyttat hem till oss, något som varit så himla roligt. Har provat på några hundutställningar och börjat träna lite smått med henne. Det känns som att tomrummet från hästeriet kan fyllas med hunderiet istället :). jag har provat rida det här året, efter att ha sålt wisslan. Insett att jag inte saknar hästarna o det runt omkring, utan jag saknar bara Wisty. Jag tycker inte det är roligt att rida något mer, då jag inte kan göra det jag tycker är roligt. Visst är de ju skoj att skutta runt på någons häst ibland. Men ingen är ju som Wisty. Jag tror på att tiden läker alla sår. Så nästa år ska bannemig bli ett roligt år, fylld med hundar och annat bus :). Jag är för ovanlighetens skull positiv!

Detta år;
[x] du har fått nya kompisar
[x] du har varit i något annat land än sverige
[x] du har bowlat
[x] du har skolkat
[ ] du har haft mer än ett IG
[x] du har haft mer än ett VG
[x] du har druckit alkohol
[ ] du har knarkat
[ ] du har varit i stockholm
[ ] du skaffade bdb detta året
[ ] du har suttit vid datan mer än du brukar
[x] solat solarium
[x] badat i havet
[ ] börjat röka
[x] du har varit sjuk
[x] du har spytt
[/] bråkat med dina föräldrar
[x] festat
[ ] har gjort många tråkiga grejer som den hära
[x] varit med om många känsliga/tråkiga situationer
[x] varit jätteirriterad på någon/något?

OCH

årets bästa: Sagas flytt hem till oss. Myshelgen i Lycksele och alla stunder vi varit i stugan.
årets värsta: helt klart det stora slutet med hästeriet, vinkat hejdå till Wisty. En av de tyngsta grejer jag någonsin upplevt. På ett sätt begravdes en del av mig när hästeriet tog slut.
årets händelse: fylla 18 år, fixa körkort!
årets resa: lyckseleresan. så underbart!
årets fest: min födelsedag typ. eller kennelfesten i somras. eller kanske festen i Suaningi :D.
årets dag: 6/7 då Saga flyttade in, på våran 1års förlovningsdag.
årets present: LYCKSELERESAN, min tidiga julklapp av Joel. så sjukt bra!
årets tårar: när transporten rullade iväg mot Norge med Wisty i.
årets person: hm, svårt. måste vara farmor. för hon är så himla bäst. hon är min förebild!
årets låt: mest spelade städmusiken : pokerface.
årets film: benjamin button.
årets bok: den enda bok jag läst i år är "Flatcoated Retriever". måste inhandla böcker snarast!
årets lögn: ?
årets kyss: det är ju inte direkt spännande och oväntat, Joel.
årets natt: finns många.
årets ord: alltså. sjukt. hurru.
årets skämt: skolan
årets mysigaste: lyckseletrippen.
årets längtan: äta julmat och börja ett nytt år med hopp om mindre tråkigheter.
årets gräl: hm. jag vet inte?
årets beroende: mina föräldrar, min Joel & mina hundar.
årets vill ha: pengar, känna glädje.
årets frisyr: hm. den jag hade i somras. kort, blont, rockigt, spretigt med lite brunt på ena sidan.
årets roligaste: alla stunder i stugan.
årets tråkigaste: sluta med hästar.
årets vårminne: när vi var i yrtti och myste.
årets sommarminne: när vi åkt på spontantrippar till stugan. ätit glass, myst och bara mått bra.
årets vinterminne: alla mysiga stunder med hundarna ute på prommar.
årets smärta: blir lite samma svar överallt. men att skicka iväg wisty. operara munnen osv.
årets överrasking: venne..
årets läskigaste: en händelse i somras. och när joel gömde sig i ett skåp o skrämde mig. har aldrig blivit så rädd!
årets konstigaste: hm... vet inte


tyckte de var väldigt svårt att komma på vad jag har gjort under detta år. har säkert missat mer än hälften. kan nog vara för att jag försökt glömma en del av de, allt tråkigt. men nästa år, då jäklar.

2010, jag välkomnar dig! Låt det vara ett bra år, med mycket glädje. Studenten och låt mig sedan få ett jobb direkt. Hoppas hoppas. Nä, jag tror att 2010 kommer bli mitt år. Ett helt perfekt år. Lika bra som 2007 var. Nu tittar vi framåt, inte bakåt :).

/Emmelie

Kommentarer
Postat av: Brittis

Tror att 2010 blir ett toppenår..mycket hundträning och roliga händelser på den fronten:))...här i huset blir det nog småglin med fyra ben frammåt vårkanten och det är alltid roligt..

Ha de gott i kylan:))..än är det ju några dagar kvar på 2009

2009-12-16 @ 10:46:47
URL: http://www.calebris.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0