äppel päppel

mår rätt kasst just nu. igår sövdes jag o drog ut nio tänder. är sydd i de flesta "gluggarna" också. mina kinder är sjukt uppsvällda. min tandläkare kände knappt igen mig idag när jag var förbi. dom skrev ut medecin åt mig så jag åtminstone kommer kunna sova lite. skönt det hade varit. gårdagen var hemsk. efter att ha svalt massa blod så spydde jag såklart upp allt. en kombination av trötthet, kräkningar, blödande mun, svullna kinder, tandvärk o så vidare var ingen hit. önskar kanske att jag blev mer förvarnad av hur det kommer kännas efter operationen. nåväl, värsta natten är förhoppningsvis över. nu känner jag mig ganska pigg, har lyckats dricka lite näringsersättning. har redan gått ner några kilo, tappar sånt väldigt fort. åt sist mat i söndags, en äcklig hammis från mcdonalds. igår fick jag som sagt inte behålla något alls i magen. nu idag har jag ätit lite nyponsoppa, provat äta ärtsoppa (som jag egentligen hatar). ärtsoppan gick inte så bra eftersom att ärtbitarna var ivägen. nåväl, var sjukt gott iaf att få äta något saltigt. fick även i mig en piggelinglas. mums.

imorgon hoppas jag på att kunna öppna munnen lite. önskar att kinderna inte är lika svällda. dom är helt blåa just nu :/. känner mig som ett freak. längtar tills jag får rälsen och sen raka tänder! då kommer all smärta vara värt det. helt klart...

Mamma har varit hit med näringsdryck och blommor. Hon är bara bäst! Joel har köpt tidningar nu nyss. korsord som jag älskar. så får jag en sömnlös natt inatt så kommer jag iaf ha något att göra :).

Väntar bara på att få ta kvällsmedecinen och sen ska jag skölja munnen. håll tummen att jag får sova inatt... ngn timme iaf.

/Emmelie

Kommentarer
Postat av: tarja

du är stark som klarat dra ut 9 tänder, själv skulle man troligast dö av all ångest inför det. kram emmelie, du är en av dom bästa i världen!

2009-10-07 @ 16:48:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0