eftermiddagsdrama

jag gick ut med hundarna på vad jag trodde var en helt vanlig promenad runt parken utanför mig. men det kom att bli något helt annat! det hela började med att jag klädde på mig och slängde på snören på mina hundar. släppte saga och lät henne springa lös runt i parken. inget konstigt med det. insåg ganska fort att det var ett misstag idag. parke är fylld av pölar, o de är inga vanliga vattenpölar. utan slemmigagräsäckelbajspölar. dom gjorde Saga reeeejs i så vattnet skvätte åt alla håll och la sig tillslut o rullade runt där i. nåväl, det kunde jag ta. var nöjd att Sally som var kopplad var helt torr. hon skulle aldrig fundera på att rulla i vatten. aldrig aldrig aldrig! däremot älskar hon att rulla i snön, helst högst upp på snöhögar o så brukar hon gnida sig så hon åker nerför litegrann. detta gjode hon även idag. det var bara de att snöhögen var halare än hon trodde o hon gled alldeles för fort och totalt okontrollerat ner och landade såklart i en VATTENPÖL! det blev ett djupt trauma för stackars lilla spetsen Sally. hon var totalt o chock och fattade inte hur hon kunnat bli blöt. i detta ögonblick insåg jag att båda måste duscha. stackars Sally fick utsättas för ännu mer badande medans Saga bara njöt av att bli avsköljd i duschen...

vilket eftermiddagsdrama! det är här de händer ... !

/Emmelie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0