måndag

min morgon var allt annat än god. vid sex på morron började magen tjorva. därefter har jag spenderat några timmar på toa och har mått allt annat än bra. varit helt skakis o svimmat heeeela tiden. kallsvettats som en galning o varit helt kritvit i ansiktet. skumt! stackars joel vaknade o masserade mig mage, de hjälpte faktiskt. vilken stjärna han är min karl! nu mår jag mycket bättre iaf. lite skakis o trött men annars är allt som vanligt. valde iaf att stanna hemma idag, vågade mig inte till skolan när man inte kan lita på magen riktigt.


tränade Saga en sväng igår (bilden är dock från ett annat träningstillfälle). måste säga att tycker att hon är så himla duktig och framförallt så verkar hon tycka att apportering är så himla roligt :). det gör ju att matte tycker det är ännu skojjigare :) ! Saga fick prova apportera lite större dummisar, dom tyckte hon var alldeles för klumpiga. hon visste inte riktigt hur man skulle lyckas hålla i dom ordentligt. nåväl, hon kämpade på o lyckades på lite olika sätt transportera dummisen till mig :). duktig vovve och nöjd matte.

insåg just att joel jobbar em den här veckan, vilket innebär att jag får laga mat till mig själv i min ensamhet. visst låter det hemskt? resultatet av detta blir att jag lever på mackor o luft till nästa vecka. är så himla trist att laga mat åt sig själv, känns liksom meningslöst. nåväl, får dra ihop något enkelt iaf. annars gnäller joel att jag inte kan sköta om mig själv ens ;P.

förresten, vars kommer allt grus ifrån?!?!?!??! jag damsög o skurade igår o nu är det 5 kg sand i hallen iaf. hm.


/Emmelie


jag har tråkigt, så här kommer en lista.


10 saker du vill ha:
1. Mer pengar och ett jobb till hösten.
2. Sol varje dag.
3. Ett gulligt hus.
4. Mat, något gott!
5. En egen bil. som helst är gratis att köpa, äga o tanka.
6. En ny ugn.
7. Mer TID !
8. Ett par längdskidor & en cykel.
9. Nya kläder & ett par nya dojjor.
10. En ny rygg.

9 musiker/band du älskar:
1. Kiss
2. Bob Marley (på sommarn!)
3. Elvis
4. Beatles
5. Weeping Willows
6. 3 Doors Down
7. AC/DC
8. Queen
9. ABBA

8 saker du gör varje dag:
1. Dricker te.
2. Prommar med mina hundar.
3. Kör bil.
4. Smsar & pratar i telefon.
5. Grubblar, funderar och analyserar. (för mkt!)
6. Lagar mat.
7. Borstar tänderna.
8. Jagar dammråttor.

7 saker du tycker om:
1. Min familj.
2. Alla mina nära!
3. Galoppa häst.
4. Träna min vovve.
5. Laga mat och umgås med mina nära.
6. Att få vara kreativ!
7. Äta allt som är gott. hehe.

6 favoriter:

1. film: Johnny Depps i Sweeney Todd, Pirates, Calle & chokladfabriken... Kill Bill. Land of lost (o många andra av Will Pharells filmer).
2. låt: Here comes the sun - The Beatles. Suspicious Minds - Elvis Presley. o många andra!
3. bok: självbiografier.
4. citat: "Det kan inte gå mer än åt helvete"
5. årstid: Sommarn och våren.
6. spel: älskar sällskapsspel. Är oslagen vinnare i twister!!!!!!! är superbra på "med andra ord" och har ett sjuhelsikes humör när jag förlorar.

5 senaste personerna som du gjort detta med:
1. kramat: Saga som ligger o myser med mig i soffan.
2. kysst: hemlis.
3. skrattat: Joel.
4. pratat: Joel.
5. ätit: hm, en macka imorse.

4 dofter du gillar:

1. Joels parfym, luktar sjukt gott. (har självklart valt ut den själv ;D)
2. Te
3. Valpdoft!!!
4. Skoterlukt.

3 platser du vill besöka:

1. Japan.
2. Thailand igen.
3. Irland.

2 högtider du älskar:

1. Julen.
2. Påsken.

1 person you’d marry on the spot:
1. Johnny Depp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0