Dag 5 - Vad är kärlek?

Kärlek är fint. Kärlek kan vara både något bra och dåligt. Alla behöver någon sorts kärlek för att må bra. Kärlek är inte bara ett ord utan något större, en känsla. Att förklara kärlek är ungefär som att förklara en färg. Det går inte att förklara det rakt ut och förmedla rätt känsla.

Att känna kärlek och vara kär är inte samma sak. Jag känner kärlek till mina hundar, mina nära o kära, min familj, Joel osv. Kärlek är ett ord så sammanfattar allt fint i ett endaste ord. Omtänksamhet, tillgivenhet, vänskap, romans, lojalitet, trofasthet och så mycket mer.

Jag blir lycklig av kärlek. Av alla dess sorter. Vi behöver alla en liten glimt av kärlek för att vara lyckliga och hela. Det tror jag iallafall...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0