dagens huvudämne

djurplågare. vad är de för människor?

Vi leker med tanken att du har en hund, du blir less på hunden. vad gör du då? kanske omplacerar den? nä, är det nu så att du skiter i vilket. varför kan du då itne bara skjuta den direkt? då slipper den lida.

Tänk er de hundar som kan ha haft en hemskt förflutet, som har blivit illa behandlade av människor. dom blir räddad, omplaceras och kan leva ett normalt liv. säger inte det mycket om hur jävla dumsnäll och bra en hund är?! djur är så sjukt oskyldiga på alla sätt och vis och jag blir verkligen helt galen när dom far illa... Hur kan man skaffa ett djur och sen behandla den som skit och låta den plågas till döds?


hundarna är ju människans bästa vän, stoppar vi våra bästa vänner i en pressening o låter dom kissa ner sig? Svälter vi våra bästa vänner? Jag tror inte det. Djur som far illa är något som berör mig så sjukt mycket. Hur och varför djurplågare finns kommer vi aldrig få svar på. Jag antar att det alltid kommer finnas sådana idioter överallt. Jag trodde man skaffa ett djur (t.ex) hund för att få en "kompis". Någon du kan träna med, mysa framför brasan med, kasta pinnar åt, bada med och bara ha i sin vardag. Jag har växt upp med hundar och enda sedan jag kunnat prata har jag tjatat om en egen hund. När jag väl flyttade hemifrån så köpte vi en alldeles egen, Joel o jag. Nu har vi två, vi brukar säga att vi har var sin. hah. Att ha hund är det bästa som finns, även om det ibland kan kännas motigt att gå ut när det är -30. inte ens hundarna vill ut. Men sånt kommer man inte ihåg, man minns bara alla de roliga, mysiga och underbara stunder man haft med sin fyrbente vän. För hunden är ju som sagt, våran allra bästa vän. <3

Ang. detta inlägg.
Självklart är det något som väckt djävulen i mig, läste denna artikel idag...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0