hemska minnen

när jag tänker tillbaks till min tid på kulleskolan så blir jag bitter och irriterad. jag är inte en person som kan slicka röv och krusa för någon. det slår hårt på oss som har lätt för att säga vad man tycker. för man ska inte få ha någon åsikt när man är "liten". dvs typ 14-15 år. du ska inte få tycka någonting utan bara hålla med om allt läraren säger. det är så sjukt.
då är jag hellre lycklig över att jag är en person som kan säga vad jag tycker och vara stolt över det. jag är ingen mes som inte törs stå för det jag säger och gör. jag är envisare än en åsna och trivs med det ganska bra...
i alla år på kulleskolan så har det blivit inpräntat att jag inte får säga vad jag tkr, att jag är kaxig, näsvis o blablabla... utvecklingssamtalen som fanns då o finns idag är hemska. stackars barn sitter där o får massa skit. när jag började på välkomma tänkte jag prova på och vara den tysta personen som inte hade några åsikter. väldigt snart fick man skit för de också, nä då skulle man plötsligt disskutera och säga vad man tycker. gissa om man blir förvirrad! jag har faktiskt haft några få riktigt bra lärare, o dom har jag haft på gymnasiet. sådana som verkligen kollar på vad du kan och bara tycker det är ett extra plus när man kan uttrycka sig och få fram sina åsikter. de gillar jag! samhälls är bra :).

många lärare ska tyvärr utnyttja sin maktposition till max. det är sjukt. nä, jag ska bli lärare. en snäll sådan! en som inte hyser beröm över dom som sitter tysta och inget vågar säga. nej, jag ska hylla dom som har en åsikt och kan stå upp för den. för det är sådana personer som i slutändan lyckas här i livet! det tror iaf jag...





/en brutalt ärlig Emmelie

Kommentarer
Postat av: malin

men du, du är inte ensam ! har också massor av hemska minnen från kulleskolan, alla utvecklingssamtal och alla lärare som aldrig trodde på en. nej huff. inte konstigt man är bitter.

2010-05-03 @ 12:17:46
URL: http://malingrundell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0