jag drömde en dröm

vaknade sju imorse av att jag grinade. har drömt en mardröm i princip hela natten. de hela började med att jag var i stugan, gick o prommade tsm med någon o när vi nästan var vid stugan så såg vi en liten björnunge i ett träd, vi gick bara förbi o styrde kosan mot stugan. efter några steg tittade vi bak o insåg att mamma björn upptäckt oss. och där mitt i drömmen började jag fundera hur man skulle göra när man möter en björn. om man ska springa eller stå still? jaa i drömmen valde jag att stelna fast i marken iaf. sen liksom smög jag en bit o sen kutade allt jag kunde. vi klarade oss. väl inne i stugan berättade jag åt alla. då skulle mamma öppna altandörren och så sprang sally o saga ut o så kom en liten björn dit. o då trodde jag att den skulle äta upp dom, men de gjorde den inte. skrek som en dåre på vovvarna men dom kom inte in, dom legade där ute o tuggade ben. hann tänka "gud vad lustigt att mina hundar inte är rädd för björn". sen just innan jag vaknade så morrade de till jätte mycket o då kom 2 stora björnar till. sen vaknade jag! insåg att joel snarkade exakt som dom där 2 sista björnarna lät. haha.

nu kanske inte ni tkr att den här mardrömmen låter så hemsk, men kan ni gissa hur trött jag är efter att ha blivit jagad hela natten? o jäkla hundar som inte kom in, var så aaaaaaaaarg o rädd o orolig. aja, saga legade i fotändan när jag vaknade, så hon har då iaf inte drömt att vi blivit jagade av björn.

på tal om björn, snart åker jag till Suaningis urskog och tillbringar helgen. då hoppas jag att vi inte får påhälsningar av någon björn.

ska packa ihop de sista o greja på lite. sen åker Saga o jag iväg. ska hämta upp elli o gina o sen beger vi oss.
hare grejt!
/Emmelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0