meet me halfway

seg morgon. vaknade vid halv sju, gav mat åt vovvarna. J hade redan rastat dom innan han åkte på joppet. la mig i sängen igen, tittade på vakna med the voice. somnade om, vaknade vid åtta. gick upp en sväng, gick sen till sängen igen o myste med vovvarna som vägrade kliva upp. somnade om och vaknade 10.20 (!!!). kände mig lite krasslig imorse, men efter en dusch så känns det faktiskt lite bättre. har hunnit med att städa toan riktigt ordenligt, varenda vrå är putsad. hoppade sedan själv i duschen o så ringde mamma mitt i allt o frågade om jag skulle me till fammo o äta lunch. hoppade i kläderna och åkte dit med mamsi. farmor hade lagat värsta goda lunchen. köttfärsbiffar, kantarellsås och potti + broccoli o annat gott. så himla gott med riktig äkta hemmalagad mat. till efterrätt fick vi ngn chokladbakelse och te. jag har ätit en riktig braklunch kan man säga!

nu funderar jag på att gå ut med Saga en sväng, kanske över stan. tränade henne en sväng igår o hon skötte sig super. tycker att jag har en himla duktig hund, trots att matte inte kan så himla mycket :).

farmor var så himla glad att hundarna följde med idag, dom fick som vanligt godis o sen ska dom dricka vatten. dom har verkligen sina rutiner där. sen har dom en låda med leksaker som dom får leka med.

på söndag är det smörgåstårta här på klockaregatan 3B.. är borta på lördag då jag fyller år, så de blir på söndag istället. hjärtligt välkomna!

nu ska jag dra med min svarta kompanjon på en prom i blåsvädret.
/Emmelie



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0