tänkvärt


tänk att livet kan vara så grymt ibland. det är fasiken ett stort ansvar att vara hundägare (djurägare överhuvudtaget). den dagen då hunden är så sjuk eller gammal så den inte kan leva längre, då är de vårat ansvar att göra de rätta besluten. jag kan ärligt talat inte tänka mig att jag kommer vilja fatta "de rätta" beslutet. för hur kan jag ha rätt att bestämma över någons liv eller död? även fast man vet att hunden lider, hur klarar man att bestämma sig för att låta hunden somna in? bara att ta de beslutet och bestämma sig för de, de känns helt omöjligt. när jag tänker på att man en dag kommer få ta sådana här beslut så förstår jag inte varför man skaffar djur. för i den stunden tänker du inte på alla år man fått tillsammans, du tänker bara på hur grymt livet faktiskt kan vara ibland. vi får helt enkelt uppskatta den tid man får tillsammans, vi får ett liv att ta hand om och låna några år. det är fint och vi ska vara rädda om de.

en hund har en så himla stor plats hos oss människor. det är någon som alltid finns där. när man kommer hem och är trött, när man har en dålig dag, när allting bara känns fel så har man en glad kompis brevid sig som slickar en på kinden och lugnar ner oss. det är en allra bästa vän vi får. en vän som aldrig sviker och lämnar oss. en riktigt trofast vän. var rädda om era hundar och ta vara på all kärlek och värme ni får utav dom! ♥


Last Minutes with ODEN from phos pictures on Vimeo.

 

 




Mirabackens Oden Odåga, vila i frid kompis. † ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0